29 Eylül 2010

"Vodafone | Çevir Kızı Yanmasın" ve Coca-Cola Zero ile Lamborghini Kazanmaya Hazır Mısın?


Bugün Vodafone'un dijital kampanyasını gördüm. Aklıma hemen  "Coca-Cola Zero ile Lamborghini Kazanmaya Hazır Mısın? " kampanyası geldi. Bu tür reklamlarda gerçek insanlar ve flash uygulamarının dengeli kombinasyonu kullanılıyor. Coca-cola'nın kampanyasında Lamborghini yıkıyorsunuz... Oyun bitince Zero'nun kapağındaki şifreyi girip çekilişe katılıyorsunuz. Bence kampanya doğru planlanmış ve marka değerini yükseltiyordu. Bu nedenle de başarılı bulmuştum.

Peki ya Vodafone'un kampanyası??

Genel olarak yukarıda gördüğünüz insanları maşa ile çevirip çevirip duruyorsunuz. Amaç bronzlaşmaları ama yanmamaları..
Peki hedef ne? Mesaj ne?
Bu kampanya Vodafone'un marka değerini yükseltiyor mu? - Bence hayır..
Kurumsal kimliğini yansıtıyor mu?  - Bilemiyorum, inşallah yansıtmıyordur. Bende güzel bir imaj yaratmadı çünkü.
Bir süre sonra TV programlarında bu kampanyanın yetkililerini göreceğiz, uzun uzun ne kadar başarılı olduklarını tık sayısı ve sosyal medyada ne kadar yer aldıklarını anlatacaklar.
Benim etrafımdakilerden edindiğim izlenim; tıklanma nedeni Vodafone'un kampanya hedefinin anlaşılamaması, post edilme nedeni oyunun özellikle erkekler için eğlenceli ve kısa olması... 
Benim anlamadığım ulvi bir amaç var ise biri bana söylesin..Hemen ilgili açıklamayı yayınlarım..

Hiç yorum yok: